Çizim Okulu FanClub
Ekim 21, 2014, 07:52:57 ÖS *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
E-posta adresinize aktivasyon iletisi gelmediyse lütfen buraya tıklayın.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:

Sitemizin bu bölümü yeniden üye olmayı gerektirir!

Eski üyelerin avatarlarını yeniden yüklemeleri gerekmektedir

 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: İNTERNET VE TÜKETİM  (Okunma Sayısı 18734 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
admin
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: +0/-0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 261


autocad eğitmeni


Site
« : Şubat 27, 2007, 05:11:15 ÖS »

İNTERNET VE TÜKETİM

Günümüzde Internet, dünyada yüze yakın değişik ülkede kullanılan ve ayda %15 oranında büyüme oranına sahip bir iletişim ağıdır. Bilgiye anında ve hızlı erişim sağlayan Internet, bilgiyi paylaşım amacı ile gittikçe yaygınlaşmıştır. Bu yaygınlaşmanın sonucunda haberleşme ağının değişik kullanım faaliyetlerine yönelik hizmetler üretmeye başladığı görülmüştür. Bu hizmetlerden birisi de pazarlama faaliyetleri açısındandır. Son zamanlarda bilhassa A.B.D., Kanada, Avustralya ve Avrupa’nın pek çok ülkesinde bilgisayardan faydalanan kişi sayısının çokluğu ve ağların etkin kullanımı sonucu Internet kanalı ile değişik ürünlerin yanı sıra bankacılık, turizm, eğitim ve sigortacılık gibi hizmetler de pazarlanmaktadır. Hizmet pazarlamasının özelliklerinden olan elle tutulmaz olma, aynı zaman ve yerde üretim ve tüketimin gerçekleşmesi türü nedenler hizmetlerde ayrı kolaylıklar sağlanmasını gerekli kılmaktadır. İşte bu noktada, Internet, müşteriye 24 saat erişim sağlaması, gerekli detay bilgi sunabilmesi, müşteriden geri bildirim sağlamasının kolaylığı özellikleri ile hizmet pazarlaması için bilhassa etkili bir araç olarak ortaya çıkmaktadır.

Son zamanlarda pazarlama ve reklam dünyasında Internet, en ilgi çeken konular arasında başı çekmektedir. Dünya çapında kişisel mega eğilimler hakkında yapılan araştırmalar sonucunda, pazarlama faaliyetlerinin müşteri taleplerinde oluşan değişikliklere cevap verebilmesi için daha çabuk, hedefe yönelik, akıllı, çapraz bilgi içeren, yaratıcı, görsel ve elektronik etkileşime yatkın olması gerektiği ortaya çıkmıştır. Internet bu etkileşim biçimine iyi bir örnektir. Bu yüzden artık hemen tüm büyük işletmeler ürün veya hizmetlerini ya Internet’de duyurmaktadırlar, ya da Internet kanalı ile pazarlama faaliyetlerine geçmenin planlarını yapmaktadırlar.

Teknolojinin en son yeniliği olarak gündemde önemli bir yer tutan Internet’in aracılığı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerine katılmayı planlayan firmalar, Internet’in olumlu ve olumsuz yönlerini, kullanıma geçiş için gerekli planlamayla yapabilecekleri faaliyetleri detaylı olarak incelemelidirler. Uygulama sırası bozulan veya bir aşama tamamlanmadan ikinci aşamaya geçilen süreçler başarısız sonuçlara neden olabilmektedir.
Bu yüzden, yaptıkları araştırma sonucunda Interneti pazarlama aracı olarak kullanmaya karar veren firmalar, konu ile ilgili planlama yapmalı ve yukarıda sıralanan aşamaları sırası ile ve tam olarak uygulayarak gerçekleştirmelidirler.
Günümüzde iletişim teknolojisindeki ilerlemelerin nedenlerinden birisi de; modern toplumlardaki üretimin arttırılmasıdır. Üretimin arttırılması ve gerekli ticari işlemlerin gerçekleştirilmesi için, ulusal ve ülkelerarası boyutta hızlı iletişim gerekmektedir. Bunun yanı sıra, üretim artışı sonucunda oluşan ürünleri satın alacak şekilde müşterilerin tüketim miktarının artması da, iletişimin gelişmesini sağlayan nedenler arasındadır. Kimi yazarlara göre, modern iletişim sistemleri biraz da pazarlama faaliyetlerine destek olarak geliştirilmişlerdir (Oskay,1994). Dünya çapında kişisel satın alma nedenlerinin ve alışkanlıklarının incelendiği araştırmalar sonucunda, pazarlama faaliyetlerinin, oluşan bu değişikliklere cevap verebilmesi için; daha hızlı, hedefe yönelik, akıllı, çapraz bilgi içeren, yaratıcı, görsel ve elektronik etkileşime yatkın olması gerekliliği ortaya çıkmıştır (Meyer,1994). Internet ağının hizmet pazarlaması amacı ile kullanılması, bütün bu ihtiyaçlara cevap verebilecek bir potansiyele sahiptir. Bu yüzden, dünyanın pek çok ülkesinde Internet sisteminin, bilgisayarların ve benzeri sistemlerin, iletişim ve pazarlama amaçları doğrultusunda kullanılmaları yaygınlaşmıştır.
Kayıtlı

üst yönetici
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
tag: Ödev deposu, üniversitelere, şehirlere ve mesleklere göre bilgi paylaşımı forumu, bilgisayar, autocad, 3ds max, v-ray, üniversiteler, forum